70013 Fokker E.V Junior set

  • Dodaj recenzję:
    • 70013
    • Producent: *Arma Hobby
    • Dostępność: Jest
      Czas realizacji: wysyłka od 16-12-2017
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: dla początkujących modelarzy
    • szt.
    • 28,00 zł

    Model plastikowy niemieckiego myśliwca z I Wojny Światowej, używanego potem w lotnictwie polskim.

    W zestawie kupisz taniej

    70013 Fokker E.V Junior set

    70013 Fokker E.V Junior set

    28,00 zł
    70004 TS-11 Iskra junior 1/72

    70004 TS-11 Iskra junior 1/72

    36,00 zł
    70008 PZL P.7a Junior Set 1/72

    70008 PZL P.7a Junior Set 1/72

    32,00 zł
    96,00 zł
    86,40 zł
    70013 Fokker E.V Junior set

    70013 Fokker E.V Junior set

    28,00 zł
    70008 PZL P.7a Junior Set 1/72

    70008 PZL P.7a Junior Set 1/72

    32,00 zł
    60,00 zł
    57,00 zł
    70013 Fokker E.V Junior set

    70013 Fokker E.V Junior set

    28,00 zł
    Klej Modelarski Wamod 20 ml

    Klej Modelarski Wamod 20 ml

    4,00 zł
    32,00 zł
    29,76 zł

    70013 Fokker E.V Junior  Set 1/72. Zestaw zawiera

    • Częsci plastikowe
    • Kalkomanie Techmod: dwie wersje malowania, polska i niemiecka

    Planowany termin wejścia do sprzedaży - grudzień 2017

    Historia samolotu Fokker E.V

    Fokker E.V był ostatnim myśliwcem Fokkera w okresie I Wojny Światowej.  Miał typowy, spawany z rur kadłub i tradycyjny napęd silnikiem rotacyjnym. Nowością był płat: jeden, wolnonośny, o nowoczesnym grubym profilu, całkowicie drewniany. Samolot miał świetne własności aerodynamiczne i użytkowe, a jednocześnie był lekki, co równoważyło małą moc  silnika. Taka konstrukcja, popularna w latach 20., przeszła do historii jako „fokkerowska”.
    Wprowadzony na front w sierpniu 1918 r. w niemieckich eskadrach wywołał początkowo zachwyt pilotów, zyskując miano „Latającej Brzytwy”, jednak po kilku katastrofach loty zostały zawieszone. Przyczyną były wadliwe płaty: nie miały wymaganej wytrzymałości i łamały się przy gwałtownych manewrach. Po wzmocnieniu i zmianie nazwy na Fokker D.VIII samoloty zaczęły wracać do eskadr, ale koniec wojny nadszedł zanim odniosły kolejne sukcesy.
    Po wojnie ten znakomity samolot testowany był i wykorzystywany w wielu krajach. W walce najbardziej aktywnie używany był przez Polaków. Zdobyte w Powstaniu Wielkopolskim maszyny wiosną 1919 r. trafiły do Lwowa na front polsko-ukraiński. W 7. Eskadrze Lotniczej, nazwanej później Kościuszkowską, pilotowane najczęściej przez kpt. Stefana Bastyra i por. Stefana Steca odniosły wiele sukcesów. Na Fokkerze oznaczonym numerem 001 Stec pokonał  latającego w barwach Ukrainy austro-węgierskiego asa Franza Rudorfera.

    Dane techniczne:
    Napęd: 1 × Oberursel Ur.II o mocy 110 KM
    Wymiary: rozpiętość 8,34 m, długość 5,86 m, wysokość 2,82 m
    Masy: własna 360 kg, startowa 560 kg
    Osiągi:
    Prędkość maks. 200 km/h
    Wznoszenie: 10,5 min. na 4000 m
    Długotrwałość lotu: 1,5 h
    Uzbrojenie:
    2 km LMG 08/15 „Spandau” 7,92 mm