70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

  • Dodaj recenzję:
    • 70025
    • Producent: *Arma Hobby
    • Dostępność: Jest
      Czas realizacji: listopad 2019
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik i żywica
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: Oznaczenia fińskie (swastyki) są zamieszczone w celu zachowania wierności historycznej. Nie stanowią one poparcia dla ustroju totaliltarnego Niemiec stosującego podobne oznakowania.
    • szt.
    • 48,00 zł
    • Ten produkt jest dostępny w przedsprzedaży - w przypadku zamówienia czas realizacji wyniesie więcej niż 7 dni.

    Model samolotu Hawker Hurricane Mk I w barwach fińskich i rumuńskich w skali 1/72.

    W zestawie kupisz taniej

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    48,00 zł
    SET Hurricane Mk.I (Arma Hobby) 1/72

    SET Hurricane Mk.I (Arma Hobby) 1/72

    55,00 zł
    103,00 zł
    97,85 zł
    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    48,00 zł
    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    58,00 zł
    106,00 zł
    95,40 zł

    Model wczesnej wersji samolotu Hurricane MK I z metalowymi skrzydłami. W zestawie znajdziesz żywiczne koła "wczesne" - tzw. pięcio szprychowe. Wykonanie modelu wymaga drobnych modyfikacji cześci - szczegóły poniżej, w historii samolotu.

    Malowanie i oznakowanie

    • Hurricane Mk I, nr HC-452/2, Lt. Ararne Arte, 1/Lentolaivue 10, lotnisko w Utti, wrzesień 1941  
    • Hurricane Mk I, nr HC-458/8, 2/Lentolaivue 26, lotnisko w Malmi, marzec 1943
    • Hurricane Mk I, nr 3, pilot  Lt. Av. Horia Agarici, Escadrila 53, Grupul 5 Vânătoare, lotnisko Mamaia, czerwiec 1941
    • Hurricane Mk I, nr 4, pilot Lt. de rezervă Constantin "Bâzu" Cantacuzino, Escadrila 53, Grupul 5 Vânătoare, lotnisko Mamaia, czerwiec 1942

    Hurricane Mk I na Froncie Wschodnim

    Skonstruowany w 1935 myśliwiec Hawker Hurricane Mk.I był pierwszym nowoczesnym samolotem myśliwskim wprowadzonym do służby w Royal Air Force. Jego konstruktorem był Sydney Camm – główny inżynier firmy Hawker.

    Choć konstrukcją nawiązywał do wcześniejszych myśliwców Hawkera (mieszana konstrukcja, kadłub kratownicowy), stanowił jednak duży skok jakościowy dla lotnictwa myśliwskiego RAF. Najważniejszymi z nich były kryta kabina, chowane podwozie i potężne, jak na tamte czasy, uzbrojenie – 8 karabinów maszynowych. Napęd stanowił silnik Rolls-Royce Merlin I, II i III.

    Obok RAF samoloty Hurricane były, już na początku wojny, użytkowane w kilku krajach środkowo-wschodniej Europy. Jeszcze przed wojną trafiły one do Rumunii i Jugosławii (tam też były produkowane). Podczas wojny zimowej 1939-1940, kiedy ZSRS, jako sojusznik Niemiec zaatakował Finlandię, pośpiesznie dostarczono tam dywizjon Hurricane’ów. Samoloty te nie zdążyły jednak wziąć udziału w walkach. Nie udało się natomiast dostarczyć tych samolotów do Polski przed wojną obronną 1939 r. Samoloty rumuńskie (w tym egzemplarze przejęte po upadku Jugosławii) raz fińskie wzięły udział w wojnie z ZSRS po stronie niemieckiej w czerwcu 1941. Na początku kampanii na froncie wschodnim odniosły sukcesy, jednak z braku części zamiennych stopniowo wyszły z użycia.

    Modyfikacje względem modelu podstawowego (Hurricane Mk I)

    Hurricane Mk I zastosowane w lotnictwach Finlandii i Rumunii należały do wczesnych serii samolotów z metalowymi skrzydłami. Nieliczne z nich miał skrzydła płócienne. Samoloty te nie miały luku radio po prawej stronie kadłuba, wyposażone były we wczesny, prosty maszt antenowy i koła z „pięcioma szprychami”. Wykonując model należy zaszpachlować luk radio, wykonać z pręcika plastikowego lub szpilki masz antenowy i użyć żywiczne koła załączone do zestawu.

    Uwaga prawna o oznaczeniach

    Oznaczenia fińskie - niebieskie swastyki nie są oznaczeniami ustroju totalitarnego. Są jednak podobne do oznaczeń nazistowskich Niemiec. Producent w żaden sposób nie propaguje (co jest prawnie zakazane w Polsce) ustroju totalitarnego, oznaczenia zostały zamieszczone dla zachowania wierności historycznej modelu.

    W niektórych państwach, ze względu na podobieństwo do znaków nazistowskich, eksponowanie publicznie nawet Fińskich znaków może być zakazane. Klienci z tych państw dokonują zakupu na własną odpowiedzialność i przyjmują na siebie skutki prawne zgodnie z następującymi zasadami prawa:

    • Ignorantia legis non excusat 
    • Volenti non fit iniuria

    Producent modeli nie ponosi odpowiedzialności za legalne bądź nielegalne, intencjonalne lub nieświadome użycie modelu przez klienta i/lub za zniszczenie lub zajęcie modelu przez stosowne władze lokalne.