70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

  • Dodaj recenzję:
    • 70025
    • Producent: Arma Hobby
    • Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik i żywica
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: Oznaczenia fińskie (swastyki) są zamieszczone w celu zachowania wierności historycznej. Nie stanowią one poparcia dla ustroju totaliltarnego Niemiec stosującego podobne oznakowania.
    • szt.
    • 56,00 zł
    • Niedostępny

    Model samolotu Hawker Hurricane Mk I w barwach fińskich i rumuńskich w skali 1/72.

    W zestawie kupisz taniej

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    56,00 zł
    EDU73654 SET Hurricane Mk.I (Arma Hobby) 1/72

    EDU73654 SET Hurricane Mk.I (Arma Hobby) 1/72

    57,00 zł
    113,00 zł
    107,35 zł
    Niedostępny
    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    56,00 zł
    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    66,00 zł
    122,00 zł
    109,80 zł
    Niedostępny
    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    70025 Hurricane Mk I Eastern Front - Limited Edition

    56,00 zł
    H2K72011 Brewster 239 Buffalo Finnish Aces 1942 ex Hasegawa

    H2K72011 Brewster 239 Buffalo Finnish Aces 1942 ex Hasegawa

    65,00 zł
    121,00 zł
    108,90 zł
    Niedostępny

    Model wczesnej wersji samolotu Hurricane MK I z metalowymi skrzydłami. W zestawie znajdziesz żywiczne koła "wczesne" - tzw. pięcio szprychowe. Wykonanie modelu wymaga drobnych modyfikacji cześci - szczegóły poniżej, w historii samolotu.

    Malowanie i oznakowanie

    • Hurricane Mk I, nr HC-452/2, Lt. Ararne Arte, 1/Lentolaivue 10, lotnisko w Utti, wrzesień 1941  
    • Hurricane Mk I, nr HC-458/8, 2/Lentolaivue 26, lotnisko w Malmi, marzec 1943
    • Hurricane Mk I, nr 3, pilot  Lt. Av. Horia Agarici, Escadrila 53, Grupul 5 Vânătoare, lotnisko Mamaia, czerwiec 1941
    • Hurricane Mk I, nr 4, pilot Lt. de rezervă Constantin "Bâzu" Cantacuzino, Escadrila 53, Grupul 5 Vânătoare, lotnisko Mamaia, czerwiec 1942

    Hurricane Mk I na Froncie Wschodnim

    Skonstruowany w 1935 myśliwiec Hawker Hurricane Mk.I był pierwszym nowoczesnym samolotem myśliwskim wprowadzonym do służby w Royal Air Force. Jego konstruktorem był Sydney Camm – główny inżynier firmy Hawker.

    Choć konstrukcją nawiązywał do wcześniejszych myśliwców Hawkera (mieszana konstrukcja, kadłub kratownicowy), stanowił jednak duży skok jakościowy dla lotnictwa myśliwskiego RAF. Najważniejszymi z nich były kryta kabina, chowane podwozie i potężne, jak na tamte czasy, uzbrojenie – 8 karabinów maszynowych. Napęd stanowił silnik Rolls-Royce Merlin I, II i III.

    Obok RAF samoloty Hurricane były, już na początku wojny, użytkowane w kilku krajach środkowo-wschodniej Europy. Jeszcze przed wojną trafiły one do Rumunii i Jugosławii (tam też były produkowane). Podczas wojny zimowej 1939-1940, kiedy ZSRS, jako sojusznik Niemiec zaatakował Finlandię, pośpiesznie dostarczono tam dywizjon Hurricane’ów. Samoloty te nie zdążyły jednak wziąć udziału w walkach. Nie udało się natomiast dostarczyć tych samolotów do Polski przed wojną obronną 1939 r. Samoloty rumuńskie (w tym egzemplarze przejęte po upadku Jugosławii) raz fińskie wzięły udział w wojnie z ZSRS po stronie niemieckiej w czerwcu 1941. Na początku kampanii na froncie wschodnim odniosły sukcesy, jednak z braku części zamiennych stopniowo wyszły z użycia.

    Modyfikacje względem modelu podstawowego (Hurricane Mk I)

    Hurricane Mk I zastosowane w lotnictwach Finlandii i Rumunii należały do wczesnych serii samolotów z metalowymi skrzydłami. Nieliczne z nich miał skrzydła płócienne. Samoloty te nie miały luku radio po prawej stronie kadłuba, wyposażone były we wczesny, prosty maszt antenowy i koła z „pięcioma szprychami”. Wykonując model należy zaszpachlować luk radio, wykonać z pręcika plastikowego lub szpilki masz antenowy i użyć żywiczne koła załączone do zestawu.

    Uwaga prawna o oznaczeniach

    Oznaczenia fińskie - niebieskie swastyki nie są oznaczeniami ustroju totalitarnego. Są jednak podobne do oznaczeń nazistowskich Niemiec. Producent w żaden sposób nie propaguje (co jest prawnie zakazane w Polsce) ustroju totalitarnego, oznaczenia zostały zamieszczone dla zachowania wierności historycznej modelu.

    W niektórych państwach, ze względu na podobieństwo do znaków nazistowskich, eksponowanie publicznie nawet Fińskich znaków może być zakazane. Klienci z tych państw dokonują zakupu na własną odpowiedzialność i przyjmują na siebie skutki prawne zgodnie z następującymi zasadami prawa:

    • Ignorantia legis non excusat 
    • Volenti non fit iniuria

    Producent modeli nie ponosi odpowiedzialności za legalne bądź nielegalne, intencjonalne lub nieświadome użycie modelu przez klienta i/lub za zniszczenie lub zajęcie modelu przez stosowne władze lokalne.