70019 Hurricane Mk I Expert Set

  • Dodaj recenzję:
    • 70019
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Niedostepny
      Czas realizacji: Listopad 2018
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik + dodatki
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: dla zaawansowanych modelarzy
    • szt.
    • 66,00 zł
    • Niedostępny

    Model plastikowy samolotu Hawker Hurricane Mk I z "metalowymi skrzydłami" z Bitwy o Anglię.

    Model legendarnego myśliwca Hawker Hurricane Mk I w wersji z "Bitwy o Anglię" - z metalowymi skrzydłami, wnętrzem kabiny i luków podwozia, dwoma rodzajami śmigła i trzema rodzajami kołpaka oraz z opcjonalnym filtrem tropikalnym.

    Model Hurricane dla zaawansowanych modelarzy z dodatkami waloryzujacymi

    W zestawie

    • Części plastikowe
    • Blaszki fototrawione
    • Maski kabinowe i do kół
    • Duża (13x18cm) kalkomania Techmod z czterema wersjami oznakowania i trzema kompletami znaków rozpoznawczych

    Malowania

    • Hurricane MkI,  nr seryjny P3059, kod SD-N z 501 Dywizjonu RAF, sierpień 1940. Samolot na którym latał m.in. Sgt Antoni Głowacki             
    • Hurricane MkI,  nr seryjny V7234, kod SD-A z 501 Dywizjonu RAF, sierpień 1940.  Na tym samolocie Sgt Antoni Głowacki uzyskał sześć zestrzeleń i jedno uszkodzenie samolotu Luftwaffe. Pięć zestrzeleń osiągnął  jednego dnia (24 sierpnia 1940) stając się jedynym alianckim  „jednodniowym asem” Bitwy o Anglię.
    • Hurricane MkI,  nr seryjny R4175, oznaczenie kodowe RF-R  z 303 dywizjon PSP/RAF, pilot SGT Josef Frantisek uzyskał na nim 7 ze swoich 17 zestrzeleń w bitwie o Anglię. Na tym samolocie zginął w wypadku 8 października 1940.   
    • Hurricane MkI trop, nr seryjny 284, oznaczenie kodowe  J, 3 Dywizjon SAAF, Kenia 1941. Na tym samolocie pilot Lt. Robert Kershaw uratował zestrzelonego nad Diredawa (Etiopia) dowódcę, Cpt. Johna Frosta, którego ewakuował na lotnisko macierzyste (15 marca 1941).

    Więcej o modelu Hurricane Mk I? - zajrzyj na www.hurricane303.pl i zapisz się na newsletter - skorzystaj z specjalnych bonusów!

    Hawker Hurricane Mk.I - historia samolotu

    Skonstruowany w 1935 myśliwiec Hawker Hurricane Mk.I był pierwszym nowoczesnym samolotem myśliwskim wprowadzonym do służby w Royal Air Force. Jego konstruktorem był Sydney Camm – główny inżynier firmy Hawker.

    Choć konstrukcją nawiązywał do wcześniejszych myśliwców Hawkera (mieszana konstrukcja, kadłub kratownicowy), stanowił jednak duży skok jakościowy dla lotnictwa myśliwskiego RAF. Najważniejszymi z nich były kryta kabina, chowane podwozie i potężne, jak na tamte czasy, uzbrojenie – 8 karabinów maszynowych. Napęd stanowił silnik Rolls-Royce Merlin I, II i III.

    Od grudnia 1936 zaczęto wprowadzać go do służby w dywizjonach myśliwskich zastępując nim dwupłatowe myśliwce Hawker Fury, Gloster Gauntlet i Gloster Gladiator. W chwili wybuchu wojny 16 dywizjonów było wyposażonych w te myśliwce. To właśnie dywizjony Hurricane’ów wysłane do Francji przelały pierwszą krew w walce z niemiecką Luftwaffe. Po krwawej kampanii francuskiej i norweskiej lotnictwo myśliwskie RAF musiało stawić czoło wrogowi nad Anglią.

    To właśnie Hawker Hurricane winien nosić miano „Obrońcy Imperium” gdyż więcej dywizjonów w trakcie Bitwy o Anglię wyposażone było w Hurricane’y niż Spitfire’y.

    Także polskie dzienne dywizjony myśliwskie formowane w Wielkiej Brytanii początkowo wyposażano w Hurricane’y Mk.I zanim przezbrojono je w nowocześniejsze Spitfire’y

    Wraz ze wzrostem produkcji samoloty te wysyłano w inne rejony świata, gdzie Imperium Brytyjskie toczyło walki z Niemcami i Włochami – na Maltę, do Afryki Wschodniej i Północnej.

    Dane techniczne:

    Długość: 9,55 m

    Wysokość: 3,95 m

    Rozpiętość: 12,9 m

    Masy: własna 2120 kg, startowa 2924

    Prędkość maks. 521km/h na 5425m

    Pułap: 10780 m

    Zasięg: 684 km

    Napęd : 1 silnik Rolls Royce Merlin II o mocy 1030 KM lub Rolls Royce Merlin III 1029 KM

    Uzbrojenie: 8 karabinów maszynowych Browning kal. 7,69mm

    Opracował Dominik Sędziak