70005 PZL P.7a - Deluxe Set 1/72

  • Dodaj recenzję:
    (Zobacz recenzje)
    • 70005
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Niedostepny

    • Historia ceny
    • Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Podwójny model samolotu z akcesoriami
    • Materiał: plastik x2 + akcesoria x2 + kalkomania Cartograf
    • Skala: 1/72
    • szt.
    • Cena netto: 0,00 zł 0,00 zł
    • Niedostępny

    Podwójny model samolotu PZL P.7a z dodatkowymi akcesoriami w skali 1/72

    W zestawie kupisz taniej

    70005 PZL P.7a - Deluxe Set 1/72

    70005 PZL P.7a - Deluxe Set 1/72

    0,00 zł
    (0,00 zł)
    HTK-AS01 Polish Air Force paint set

    HTK-AS01 Polish Air Force paint set

    36,10 zł
    (29,35 zł)
    36,10 zł
    34,30 zł
    Niedostępny

    Potrzebujesz więcej informacji i inspiracji na temat tego modelu? Zajrzyj do sekcji artykułów z dokumentacją i przykładami sklejonych modeli w serwisie armahobbynews.pl link.

    Model plastikowy samolotu myśliwskiego PZL P.7a.

    Zestaw Deluxe set zawiera:

    • Dwa kompletne modele plastikowe
    • Dwie blaszki fototrawione
    • Maski do malowania kabiny i kół
    • Koła żywiczne - para kół Dunlop + para kół Stomil
    • Kalkomania Cartograf dla 8 wersji oznaczeń

    Pobierz instrukcję pdf 2.23 MB

    Wersje malowania:

    1. PZL P.7a, 123. Eskadra Myśliwska z Krakowa. Za udział w testach P.7a, otrzymała od PZL prawo używania znaku wytwórni jako godła eskadry. W 1939 r. Eskadra weszła w skład Brygady Pościgowej broniącej Warszawy. 1 września walczył i poległ na tym samolocie dowódca Eskadry, kpt. pil. Mieczysław Olszewski .
    2. PZL P.7a, 162. Eskadra Myśliwska ze Lwowa. W 1939 r. wzięła udział w walkach w Armii Łódź. Uszkodzony samolot był transportowany na holu za ciężarówką i utracony podczas ataku niemieckich dywersantów 6 września 1939.
    3. PZL P.7a, Scoala de Perfectionare (Szkoła Doskonalenia), Rumuńskie Siły Powietrzne, listopad 1940 r. Samolot 123. Eskadry ewakuowany do Rumunii przez kpr. pil. Eugeniusza Nowakiewicza po 17 września 1939 r.
    4. PZL P.7a, jedna z maszyn zdobytych przez Niemców w dęblińskim węźle lotnisk szkolnych. Samolot przemalowany w barwy niemieckie i używany do treningu. Znane są dwie wersje z białym i z zielonym kołpakiem.
    5. PZL P.7a 132. Eskadra Myśliwska z Poznania. Malowanie z połowy lat ’30 białą farbą zmywalną na czas manewrów.
    6. PZL P.7a, samolot kpt. pil. Leopolda Pamuły dowódcy toruńskiego III /4 Dywizjonu Myśliwskiego i godłem 141. Eskadry Myśliwskiej, którą Pamuła dowodził przed awansem na dowódcę Dywizjonu.
    7. PZL P.7a, 122. Eskadra Myśliwska, Kraków. Malowanie z okresu 1933-36. Na maszynie tej kpr. pil. Karol Pniak z akrobacyjnej „Trójki Bajana” brał udział w efektownej sesji zdjęciowej w locie oraz w wielu pokazach lotniczych.
    8. PZL P.7a, Kościuszkowska 111. Eskadra Myśliwska, Warszawa 1933-35.

    Samolot PZL P.7a

    PZL P.7a to samolot niezwykły w historii polskiego lotnictwa. W 1933 r był pierwszym całkowicie metalowym jednopłatem o konstrukcji półskorupowej wprowadzonym do masowej produkcji przez krajowy przemysł lotniczy. Dzięki temu 150 maszyn P.7a wchodziło na wyposażenie polskich eskadr, podczas gdy  mocarstwa europejskie nadal używały krytych płótnem dwupłatów.

    Po wprowadzeniu do służby ich następcy, PZL P.11c, samoloty P.7a zostały wykorzystane do wyszkolenia rzeszy doskonałych pilotów myśliwskich, którzy świetnie spisali się podczas II Wojny Światowej. Czołowy polski as Bitwy o Anglię, Witold Urbanowicz, był przed wojną instruktorem walki myśliwskiej i szkolił swoich wychowanków właśnie na P.7a.

    Podczas walk kampanii wrześniowej 1939 r. samoloty PZL P.7a były na wyposażeniu trzech eskadr myśliwskich oraz dwóch improwizowanych jednostek zorganizowanych w szkołach. Pomimo słabego na owe czasy uzbrojenia i niewystarczającej prędkości na PZL P.7a uzyskano sześć zestrzeleń. Mocną stroną samolotu była zwrotność i bardzo duża wytrzymałość na przeciążenia.

    Po sowieckiej agresji 17 września 1939 r. nastąpiła ewakuacja lotnictwa do Rumunii i 14 maszyn P.7a zostało przejętych przez lotnictwo rumuńskie. Ok. 20 samolotów zagarnęli Rosjanie, a kilkanaście sztuk Niemcy.

    Dane techniczne

    Napęd: 1 × Škoda-Bristol Jupiter VII F, Moc 480 KM

    Wymiary: Rozpiętość 10,57 m, Długość 6,98 m, Wysokość 2,69 m

    Masa Własna 1090 kg Startowa 1476 kg

    Osiągi

    Prędkość maks.: 327 km/h na pułapie 4000 m

    Prędkość wznoszenia: 10,4 m/s

    Pułap 8500 m, Zasięg 600 km

    Uzbrojenie

    2 km Vickers E kal. 7,92 mm lub 2 km PWU FK wz.33 kal. 7,92 mm