70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

  • Dodaj recenzję:
    • 70033
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Jest
      Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: Grumman Wildcat™ jest znakiem towarowym Northrop Grumman Systems Corporation i jest używany na podstawie licencji przez Arma Hobby
    • szt.
    • Cena netto: 49,51 zł 60,90 zł

    Model plastikowy amerykańskiego myśliwca pokładowego FM-2 Wildcat w skali 1/72

    W zestawie kupisz taniej

    70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

    70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

    60,90 zł
    (49,51 zł)
    70031a Ramki Plastikowe FM-2 Wildcat™ - 1 kpl.

    70031a Ramki Plastikowe FM-2 Wildcat™ - 1 kpl.

    44,10 zł
    (35,85 zł)
    105,00 zł
    94,50 zł
    70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

    70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

    60,90 zł
    (49,51 zł)
    HTK-AS05.02 Late US Navy paint set

    HTK-AS05.02 Late US Navy paint set

    68,30 zł
    (55,53 zł)
    129,20 zł
    116,28 zł
    70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

    70033 FM-2 Wildcat ™ Model Kit

    60,90 zł
    (49,51 zł)
    70032 Wildcat™ Mk VI Model Kit

    70032 Wildcat™ Mk VI Model Kit

    60,90 zł
    (49,51 zł)
    121,80 zł
    109,62 zł

    Potrzebujesz więcej informacji i inspiracji na temat tego modelu? Zajrzyj do sekcji artykułów z dokumentacją i przykładami sklejonych modeli w serwisie armahobbynews.pl link.

     

    Nowe formy, model myśliwca FM-2 Wildcat w skali 1/72.

    W zestawie:

    • części plastikowe
    • kalkomania z dwoma wariantami oznakowania

    Warianty oznakowania

    • USS Petrof Bay, VC-93, Lt (jg) Heaterly Foster III, Okinawa, kwiecień 1945
    • USS Savo, VC-27, Lt Ralph E. Elliot Jr., Filipiny, koniec 1944

    FM-2 Wildcat, rys historyczny

    Grumman F4F-3/4 Wildcat był podstawowym myśliwcem US Navy na początku wojny. Wraz z rozwojem floty lotniskowców pojawiły się nowe typy lepszych myśliwców  (F6F i F4U) , brakowało jednak lekkiego samolotu dla lotniskowców eskortowych. Odpowiedzią Grummana była prototyp XF4F-8, z lżejszą konstrukcją, uzbrojeniem zredukowanym do 4 km i mocniejszym silnikiem P&W R-1830-86. Duży moment obrotowy śmigła wymusił zwiększenie powierzchni statecznika pionowego. Samolot miał lepsze osiągi od swojego poprzednika na małych wysokościach, ale z powodu braku dwustopniowej sprężarki jego osiągi na wyższym pułapie były słabsze. Nie przeszkadzało to w wykonaniu jego zadań: wsparcia naziemnego i patroli przeciw podwodne oraz zwalczania nisko lecących samolotów wroga. Osiągi samolotu były dużym zaskoczeniem dla pilotów A6M5 Zero i Bf-109G, z którymi mógł on skutecznie walczyć. Ostanie serie miały Możliwość przenoszenia 6 niekierowanych rakiet HVAR do atakowania celów morskich i naziemnych.

    Produkcja nowego Wildcata odbywała się na licencji z zakładach General Motors pod nazwą FM-2. Samolot wszedł do akcji od końca 1943 roku w Bitwie o Atlantyk i w Ofensywie na Pacyfiku. Wyprodukowano 4437 egzemplarzy FM-2, 65% wszystkich wersji Wildcata. 370 sztuk służyło w Royal Navy jako Wildcat VI.

    ©Arma Hobby 2020