70040 F-6C Mustang™ Expert Set

  • Dodaj recenzję:
    • 70040
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Niedostepny

    • Historia ceny
      Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 115,66 zł brutto
    • Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik + akcesoria
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: Wyprodukowano na licencji Boeinga. Boeing, P-51 Mustang i charakterystyczne logo Boeinga, oznaczenia produktów i szata graficzna są znakami towarowymi firmy Boeing Company.
    • szt.
    • Cena netto: 94,80 zł 116,60 zł
    • Niedostępny

    P-51 B/C Mustang™ wersja rozpoznawcza, model w skali 1/72

    W zestawie kupisz taniej

    70040 Pudełko Modell des Jahres 2022

    70040 F-6C Mustang™ Expert Set

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    HTK-AS04.2 US Army Air Force paint set

    HTK-AS04.2 US Army Air Force paint set

    68,30 zł
    (55,53 zł)
    184,90 zł
    166,41 zł
    Niedostępny

    Model plastikowy samolotu F-6C Mustang w skali 1/72, zestaw ekspercki z akcesoriami

    Zawartość zestawu

    Zestaw zawiera części potrzebne do zbudowania modelu samolotu F-6C Mustang w skali 1/72:

    • części plastikowe
    • elementy fototrawione
    • kalkomania z 4 opcjami oznaczania (3x USAAF i 1x Francja)
    • maski z papieru kabuki do kabiny i kół

    Warianty malowania i oznakowania:

    • F-6C-10-NT Mustang, 44-10889/R7-N, GR II.33 Savoie, lotnictwo wojskowe Francji, kwiecień-maj 1945.
    • F-6C-1-NA Mustang, 43-12400/ZM-O, Cpt. E.B. ‘’Blackie’’ Travis, 12th Tactical Reconnaissance Squadron, 67th Tactical Reconnaissance Group, Middle Wallop, Anglia, wiosna 1944.
    • F-6C-1-NA Mustang, 43-12404/266, 26th Fighter Squadron, 51st Fighter Group, Chiny 1944-45.
    • F-6C-5-NT Mustang, 42-103604/600, Maj. E.O. McComas, 118th Tactical Reconnaissance Squadron, 23rd Fighter Group, Chengkung, Chiny, październik 1944.

    Recenzje Online

    Historia North American™ F-6C Mustang™

    Samolot P-51 Mustang był znakomitym myśliwcem, ale sprawdził się też jako uniwersalna maszyna rozpoznania fotograficznego. Jego osiągi: prędkość, pułap, uzbrojenie oraz wielki zasięg sprawiały, że mógł sprawnie dolecieć do odległego celu, sfotografować go i bezpiecznie powrócić do bazy. Aby stać się powietrznym szpiegiem dalekiego zasięgu, Mustang, w przeciwieństwie np. do Spitfire, wymagał jedynie instalacji sprzętu fotograficznego.

    Koncepcja samolotu myśliwskiego Mustang powstała w wyniku współpracy Brytyjczyków z przemysłem amerykańskim. Zakłady North American Aviation, którym zaproponowano licencyjną produkcję myśliwców Curtissa, wolały zaoferować własną konstrukcję. Pierwsze wersje Mustanga, napędzane silnikiem Allison, sprawdzały się na małym i średnim pułapie, były zwrotne, solidne i dobrze dostosowane do produkcji masowej. Przełomem było zainstalowanie produkowanych w USA na licencji Rolls-Royce silników Packard Merlin, które zapewniły znakomite osiągi także na dużych wysokościach. Powstała w ten sposób wersja P-51B/C Mustang była zdolna do lotu z Anglii nad Berlin i rozwiązywała problem eskorty dziennych nalotów bombowych na Niemcy. Produkcję nowej wersji prowadzono w zakładach North American w Kalifornii pod oznaczeniem P-51B-NA i w Teksasie jako P-51C-NT. Łącznie wyprodukowano 3738 tych samolotów. Aż 900 z nich, jako Mustangi Mk III, przekazano do RAF oraz do Polskich Sił Powietrznych, RAAF, RCAF i Wolnych Francuzów. W Europie pojawiły się one pod koniec 1943 roku, służyły także w rejonie Morza Śródziemnego oraz na birmańsko-chińskim teatrze działań. Od połowy 1944 roku były stopniowo zastępowane przez unowocześnione P-51D/K.

    Rozpoznawczy Mustang F-6C był modyfikacją myśliwca P-51B/C. Większość F-6C powstała w zakładach North American w Dallas i różniła się od produkowanych tam myśliwców głównie otworami służącymi do instalacji aparatu fotograficznego. Oprzyrządowanie foto instalowano w warsztatach w Love Field i w Kansas City. Tak powstało 230 seryjnych F-6C. Dodatkowo ponad 50 myśliwców P-51B/C przebudowano na rozpoznawcze w warsztatach remontowych i jednostkach bojowych. Rozpoznawcze Mustangi sprawdzały się zarówno w misjach fotografowania z dużej wysokości aparatem do zdjęć pionowych, jak i taktycznego rozpoznania z małej wysokości przy użyciu aparatu do zdjęć skośnych. Ich uzbrojenie pozwalało także na podejmowanie równej walki z samolotami wroga. Używane były przez Lotnictwo Armii USA i aliantów na teatrach: europejskim, śródziemnomorskim oraz dalekowschodnim.