70049 Cactus Air Force Deluxe Set – F4F-4 Wildcat® and P-400/P-39D Airacobra over Guadalcanal 1/72
- 70049
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Niedostepny
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 160,76 zł brutto - Rodzaj: Model samolotu
- Materiał: plastik + wydruk 3D
- Skala: 1/72
- Uwagi: zestaw podwójny
Podwójny zestaw z akcesoriami, modele F4F-4 Wildcat i P-400/P-39D Airacobra oraz akcesoria drukowane 3D.
Podwójny zestaw z akcesoriami. W zestawie znajdziesz modele F4F-4 Wildcat i P-400/P-39D Airacobra oraz akcesoria drukowane 3D.
Zawartość zestawu:
- Jeden komplet wyprasek F4F-4 Wildcat
- jeden komplet wyprasek P-400/P-39D Airacobra
- kalkomania z ośmioma wariantami oznakowania (4 Wildcaty i 4 Airacobry)
- maski do obu modeli
- akcesoria drukowane 3D do F4F-4 Wildcat
- akcesoria drukowane 3D do P-39D/P-400 Airacobra.
Akcesoria do F4F-4 Wildcat
- fotel z pasami
- łańcuchy napędu chowania podwozia
- rury wydechowe
- lufy zewnętrznych karabinów 0,5 cala
- wyrzutniki bomb
- dwie bomby 100 funtów
- pierścień przewodów iskrowników silnika z gniazdami na przewody
- dźwignie gazu i chowania podwozia
Akcesoria do P-39D/P-400 Airacobra
- fotel z pasami
- dwa rodzaje rur wydechowych
- lufa działka 37 mm
- lufa działka 20 mm
- tyły kadłubowych karabinów z dźwigniami przeładowania zamka widoczne obok tablicy przyrządów
- dwie małe dźwigienki do kabiny
- lufy karabinów skrzydłowych
Malowanie i oznakowanie
- P-400 Airacobra „białe 13” „Hells Bell”, BW151, 67FS/347FG, pilot Lt. Robert M. Ferguson, Guadalcanal, sierpień-listopad 1942 r.
- P-39D-2 Airacobra „białe 12” „Beth”, Cpt. Paul Bechtel, dowódca 12FS, Guadalcanal, grudzień 1942 r.
- P-400 Airacobra „białe 12”, BW156, pilot Lt. Richard Johnson 67FS/347FG „Fancy Nancy”, Guadalcanal sierpień-wrzesień 1942 r.
- P-39D-1 Airacobra „żółte 56” 41-38400, 68FS/347FG, Guadalcanal, grudzień 1942 r. Na tym samolocie Lt. Vernon Head z 67FS wykonał lot na bombardowanie Nowej Georgii.
- F4F-4 Wildcat „czarne 29”, pilot Lt. Samuel Folsom, VMF-121, Guadalcanal. Na tym samolocie Sam Folsom zestrzelił dwa bombowce G4M1 Betty 12 listopada 1942 r.
- F4F-4 Wildcat „białe 2”, pilot Mjr. Marion E. Carl, VMF-223, Guadalcanal, luty 1943 r.
- F4F-4 Wildcat „czarne F-12” BuNo. 5192, pilot Lt. James „Pug” Southerland II, VF-5/USS Saratoga, 7 sierpnia 1942 r. samolot zestrzelił pierwszy japoński bombowiec nad Guadalcanal, a następnie został zestrzelony przez samego Saburo Sakai w epickiej samotnej walce przeciwko kluczowi Zer.
- F4F-4 Wildcat „białe 19” BuNo. 03417, pilot Lt. Stanley W. „Swede” Vejtasa, VF-10/USS Enterprise. Podczas bitwy pod Santa Cruz 26 października 1942 r. Vejtasa zestrzelił dwa bombowce nurkujące i pięć samolotów torpedowych w jednym locie bojowym.
Cactus Air Force
„Cactus” to kryptonim amerykańskiej bazy lotniczej na Guadalcanalu, wyspie, o którą ciężkie walki toczono w drugiej połowie 1942 r. Połączone siły US Marine Corps, US Navy i USAAF po raz pierwszy w tej wojnie zatrzymały nawałę japońskiej inwazji. Nie dokonano by tego bez połączonych sił lotniczych, zwanych Cactus Air Force. Ta nieformalna jednostka działała od lata 1942 r. do wiosny 1943 r., kiedy uporządkowano jej strukturę w ramach 13. Armii Lotniczej.
Marines wylądowali na wyspie 7 sierpnia 1942 r. Pierwsze nad Guadalcanalem pojawiły się samoloty US Navy z lotniskowców USS Saratoga i USS Enterprise. Odparły one dwie fale bombowców G4M Betty eskortowanych przez Zera, zadając im duże straty. Amerykanie szybko wykończyli pas startowy i nazwali bazę Lotniskiem Hendersona (oficera USMC poległego w Bitwie pod Midway). 20 sierpnia wylądowały na nim, dostarczone przez lotniskowiec USS Long Island, pierwsze samoloty Marines: bombowce SBD z VMSB-232 i myśliwce F4F-4 Wildcat z VMF-223. Dołączyły do nich dwa dni pózniej samoloty P-400 Airacobra z 67. Dywizjonu USAAF.
Japońska taktyka opierała się na zmasowanych atakach lotniczych, lądowych i ostrzale z morza. Piloci Cactus Air Force odpierali naloty, wspierali działania piechoty bombardując pozycje japońskie i w miarę możliwości zwalczali transporty zaopatrzenia przeciwnika. Kolejne jednostki USMC i USAAF przybywające na wyspę zużywały się szybko, ich struktura ulegała rozmyciu, zdrowi w danym momencie piloci latali na dostępnych samolotach ze wszystkich dywizjonów. Przesilenie nastąpiło w serii bitew powietrzno-morskich 11-14 listopada 1942 r., kiedy transportowane na Guadalcanal japońskie posiłki zostały odparte. Od grudnia 1942 r. Japończycy rozpoczęli wycofywanie się z wyspy. W tym okresie samoloty Cactus Air Force zaczęły aktywnie atakować sąsiednie wyspy i żeglugę na podejściach do Guadalcanalu. W kwietniu 1943 r. przeciwnik podjął ostatnią próbę zmasowanej ofensywy lotniczej na wyspę, zakończyła się ona niepowodzeniem.
Podstawowymi myśliwcami Cactus Air Force były F4F-4 Wildcat i P-400/P-39D Airacobra. Pierwszy był stosowany głownie jako myśliwiec przechwytujący (miał lepsze osiągi na większej wysokości), drugi jako samolot szturmowy (miał słabe osiągi na dużej wysokości, ale działko 20mm lub 37mm było skuteczne w atakowaniu celów naziemnych). Samoloty te uzupełniono maszynami P-38 i P-40 (listopad-grudzień 1942) i F4U-1 Corsair (wiosna 1943). Główny ciężar walk w najgorętszym okresie spoczywał jednak na Wildcatach i Airacobrach.