70055 P-39Q Airacobra

  • Dodaj recenzję:
    (Zobacz recenzje)
    • 70055
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Jest
      Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • szt.
    • Cena netto: 86,18 zł 106,00 zł

    P-39 Airacobra, model plastikowy 1/72, nowe formy Arma Hobby.

    W zestawie kupisz taniej

     70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    106,00 zł
    (86,18 zł)
    HTK-AS04.2 US Army Air Force paint set

    HTK-AS04.2 US Army Air Force paint set

    54,60 zł
    (44,39 zł)
    160,60 zł
    144,54 zł
     70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    106,00 zł
    (86,18 zł)
    70029 Jak-1b Allied Fighter Limited Edition

    70029 Jak-1b Allied Fighter Limited Edition

    74,00 zł
    (60,16 zł)
    70030 Jakowlew Jak-1b Soviet Aces

    70030 Jakowlew Jak-1b Soviet Aces

    55,50 zł
    (45,12 zł)
    235,50 zł
    211,95 zł
     70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    106,00 zł
    (86,18 zł)
    70041 P-51B Mustang™

    70041 P-51B Mustang™

    106,00 zł
    (86,18 zł)
    212,00 zł
    190,80 zł

    70055 P-39Q Airacobra

    Model plastikowy samolotu P-39Q Airacobra w skali 1/72. Nowe formy, wyprodukowano w Polsce.

    Zestaw zawiera:

    • Wypraski plastikowe
    • Maski do malowania kabiny i kół
    • Kalkomanię 13x12 cm z pięcioma wariantami oznakowania
    • Stalowe kulki do obciążenia dziobu

    Wersje Oznakowania

    • P-39Q-10 Airacobra, 363. Dywizjon Myśliwski, 357. Grupa Myśliwska, pilot por. Clarence “BUD” Anderson, Oroville, Kalifornia, październik 1943 r.
    • P-39Q-1 Airacobra, 46. Dywizjon Myśliwski, 15. Grupa Myśliwska, Makin, Wyspy Gilberta koniec 1943 r.
    • P-39Q-15 Airacobra, 10. Dywizjon, 4. Pułk Myśliwski, Lotnictwo Włoskie, baza Galatina, Włochy, listopad 1944 r.
    • P-39Q-6 Airacobra, 82. Dywizjon Rozpoznawczy, 71. Taktyczna Grupa Rozpoznawcza, pilot por. Michael Moffitt, Saidor, Nowa Gwinea, wiosna 1944 r.
    • P-39Q-20 Airacobra, 2. Mieszany Specjalny Pułk Lotniczy, „ludowe” Lotnictwo Polskie, pilot gen. płk Fiodor Połynin, Warszawa 1945

    Recenzje online:

    P-39 Airacobra

    P-39 Airacobra to jeden z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych myśliwców II wojny światowej – konstruktorzy z firmy Bell wyposażyli go w przednie kółko, silnik w środku ciężkości płatowca i solidne działko 37 mm. Silnik w pierwotnym założeniu był wyposażony w turbosprężarkę, zapewniającą oblatanemu wiosną 1939 roku prototypowi znakomite osiągi na dużych wysokościach. Jednak urzędnicy amerykańskiego lotnictwa woleli napęd prostszy, dostosowany do operowania na mniejszym pułapie. Wdrażanie Airacobry do produkcji seryjnej i jednostek bojowych przypadło na szybko zmieniające się okoliczności związane z wybuchem wojny w Europie, a potem na froncie wschodnim i Pacyfiku. Pierwsze zamówienia dla Francji i Wielkiej Brytanii nie zostały w pełni zrealizowane, część z nich przekierowano bezpośrednio do sił USA walczących na Pacyfiku i w Afryce. Po pojawieniu się doskonalszych typów samolotów, ponad połowę z 9558 wyprodukowanych Cobr wysłano w ramach Lend-Lease do Związku Radzieckiego, gdzie samolot sprawdzał się doskonale: walki toczono tam na niewielkim pułapie, do jakiego Airacobra była najlepiej dostosowana. Spośród 10 czołowych sowieckich asów, połowa latała na Airacobrach.

    Najliczniej produkowaną, w prawie 5 tys. egzemplarzy, a jednocześnie ostatnią wersją Airacobry był P-39Q. Samolot napędzany był 1200-konnym silnikiem Allison, od wcześniejszych wersji wyróżniał się uzbrojeniem wzmocnionym o dwa podskrzydłowe zasobniki z nkm 12,7 mm. Większość maszyn tej wersji trafiła do ZSRR, gdzie wykorzystywali je m.in. najwybitniejsi piloci elitarnych jednostek gwardyjskich. Bojowo używało ich także lotnictwo USA oraz sprzymierzonych z Aliantami Włoch, wykonywały tam głównie zadania szturmowe. Cobry „Q” służyły w USA także do szkolenia i treningu, doskonaliło się na nich przed wyruszeniem na front wielu przyszłych asów. W okresie powojennym jeden egzemplarz służył jako dyspozycyjna maszyna sowieckiego generała Fiodora Połynina dowodzącego polskim „ludowym” lotnictwem.