70075 P-51B Mustang™ China/Burma/India
- Dodaj recenzję:
- 70075
- Producent: Arma Hobby
-
Dostępność:
Jest
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 80,49 zł brutto - Rodzaj: Model samolotu
- Materiał: plastik
- Skala: 1/72
- szt.
- Cena netto: 80,49 zł 99,00 zł
- Ten produkt jest dostępny w przedsprzedaży - w przypadku zamówienia czas realizacji wyniesie więcej niż 7 dni.
Model plastikowy samolotu P-51B Mustang z bazookami w oznaczeniach z teatru działań Chiny Indie Birma
P-51B Mustang™ China/Burma/India, model plastikowy w skali 1/72.
W zestawie:
- Części plastikowe samolotu (2 ramki szare i 1 przezroczysta)
- Części plastikowe – dodatkowe uzbrojenie (1 ramka szara)
- Maski do malowania kabiny i kół
- Kalkomania z trzema wariantami oznakowania
Warianty oznakowania:
- P-51 B-15-NA Mustang, pilot: Cpt. B.H. “Butch” Ashmore, 26. Dywizjon Myśliwski, 51. Grupa Myśliwska, Kunming, Chiny 1944 r.
- P-51 B-10-NA Mustang, 529. Dywizjon Myśliwski, 311. Grupa Myśliwska, pilot: Lt. Wilbert McEvoy, Birma, lato 1944 r.
- P-51 B-7-NA Mustang, “JEANNE III”, pilot: Cpt. Burton N. Rodier, 26. Dywizjon Myśliwski, 51. Grupa Myśliwska, Chiny 1944 r.
Mustangi, znane z walk nad Europą w siłach powietrznych Aliantów, to przede wszystkim rasowe myśliwce, które skutecznie eskortowały naloty „Latających Fortec” na Rzeszę i doprowadziły do ostatecznej zagłady niemiecką Luftwaffe. Nie mniej ważne i ciekawe były jednak walki przeciwko Japończykom, w których Mustangi wzięły udział na terenie m.in. Chin i Birmy.
Na tzw. Teatrze CBI (China-Burma-India) sposób wykorzystania lotnictwa różnił się bardzo od europejskiego. Zamiast wielkich strategicznych nalotów, dominowały działania taktyczne polegające na wspieraniu wojsk lądowych, ich obronie przed lotnictwem nieprzyjaciela, atakowaniu celów naziemnych i rozpoznaniu. Również w takiej roli szybki i silny Mustang sprawdził się znakomicie, dzięki dużemu udźwigowi stając się skutecznym szturmowcem a nawet bombowcem nurkującym, wyposażonym w rozmaite bomby i rakiety, zdolnym do bezpiecznego operowania bez eskorty!
Zaprojektowany w USA na zamówienie brytyjskie, samolot North American P-51 Mustang był początkowo produkowany z amerykańskim silnikiem Allison, dostosowanym do niskiego pułapu. Już ta wersja okazała się sukcesem i weszła na wyposażenie nie tylko RAF, ale i lotnictwa USA. Samoloty te najlepiej sprawdzały się jako rozpoznawcze i szturmowe, na dużych wysokościach brakowało im mocy. Problem rozwiązało zastosowanie legendarnego brytyjskiego silnika Rolls-Royce Merlin, który, wytwarzany na licencji przez Packarda, uczynił z Mustanga najlepszy myśliwiec II wojny światowej. Masową produkcję nowej wersji Mustanga prowadzono w zakładach North American w Kalifornii pod oznaczeniem P-51B-NA i w Teksasie jako P-51C-NT. Łącznie powstało 3738 samolotów wersji B i C. Około 900 z nich, pod oznaczeniem Mustang Mk III, przekazano do RAF oraz do Polskich Sił Powietrznych, RAAF, RCAF i Wolnych Francuzów. Wprowadzone do służby pod koniec 1943 roku, od połowy 1944 roku były stopniowo zastępowane przez samoloty nowej wersji P-51D/K.
Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie