70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

  • Dodaj recenzję:
    (Zobacz recenzje)
    • 70038
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Jest

    • Historia ceny
    • Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: Wyprodukowano na licencji Boeinga. Boeing, P-51 Mustang i charakterystyczne logo Boeinga, oznaczenia produktów i szata graficzna są znakami towarowymi firmy Boeing Company.
    • szt.
    • Cena netto: 97,48 zł 119,90 zł

    Model samolotu P-51 B/C Mustang w skali 1/72. Nowe formy, licencja Boeing.

    W zestawie kupisz taniej

    70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

    70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

    119,90 zł
    (97,48 zł)
    70031 FM-2 Wildcat ™ Expert Set

    70031 FM-2 Wildcat ™ Expert Set

    103,54 zł
    (84,18 zł)
    223,44 zł
    201,10 zł
    70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

    70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

    119,90 zł
    (97,48 zł)
    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    86,24 zł
    (70,11 zł)
    206,14 zł
    185,53 zł

    Model plastikowy samolotu P-51 B/C Mustang w skali 1/72, nowe formy, zestaw ekspercki z akcesoriami.

    Zawartość zestawu

    Zestaw zawiera części potrzebne do zbudowania miniatury następujących wersji samolotu w skali 1/72: P-51 B/C, Mustang Mk III i rozpoznawczego F6C.

    • plastikowe części
    • elementy fototrawione
    • kalkomania z 6 opcjami oznaczania (4x USAAF 2x RAF)
    • maski do kabiny i kół

    Warianty malowania i oznakowania:

    • P-51B-5-NA Mustang, 43-6315/AJ-A, "Ding Hao", pilot: Maj. James H. Howard MH, 356th Fighter Squadron, 354th Fighter Group, Boxted, Wielka Brytania, kwiecień 1944 r.                                 
    • P-51C-11-NT Mustang, 44-10816/278,   "Evalina", pilot: 1st Lt. Oliver E. Strawbridge, 26th Fighter Squadron, 51st Fighter Group, Chiny, Styczeń 1945 r. W zestawie bonusowa opcja zdobycznego malowania japońskiego tego samolotu z 1945 (pilot Maj. Yasuhiko Kuroe).
    • Mustang III, KH516/WC-F, pilot: Kpt. Jerzy Mencel DFC, 309 Dywizjon PSP, zestrzelenie odrzutowego Me-262 9 kwietnia 1945.
    • F-6C-1-NT Mustang, 42-03213/IX-H, "Azel"/"Boomerang", 162nd Tactical Reconnaissance Squadron, 10th Photographic Reconnaissance Group, Chalgrove, Wielka Brytania. Pilot 2nd Ltn. Stanley F.H. Newman, rozpoznanie pozycji w Normandii wiosną 1944 r.
    • Mustang III, FB244/CV-V, 3 Squadron RAAF, Fano we Włoszech, kwiecień 1944 r. Samolot pilotowany przez kilku lotników, użyty głownie do wsparcia wojsk naziemnych.
    • P-51C-10-NT Mustang, 43-25045/C3-W, "Snookie", pilot: Lt. Edward T. Pawlak, 382nd Fighter Squadron, 363rd Fighter Group, France, lipiec 1944 r.

    Więcej o modelu Mustanga

    Artykuły, zdjęcia w wysokiej rozdzielczości można znaleźć pod linkiem do naszego bloga.

    Wyprodukowano na licencji Boeinga. Boeing, P-51 Mustang i charakterystyczne logo Boeinga, oznaczenia produktów i szata graficzna są znakami towarowymi firmy Boeing Company. 

    Recenzje Online

    Samolot North American™ P-51B/C Mustang™

    Podczas ofensywy lotniczej nad III Rzeszą Siły Powietrzne Armii Amerykańskiej (USAAF) potrzebowały dobrego i taniego myśliwca dalekiego zasięgu, który towarzyszyłby bombowcom na dużej wysokości w drodze do celu. Pierwsze wersje samolotu P-51/P-51A Mustang z silnikiem Allison sprawdziły się jako maszyna myśliwska i rozpoznawcza operująca na niskim pułapie, jednak brak drugiego biegu sprężarki silnika nie pozwalał na uzyskanie zadowalających osiągów na wysokości powyżej 4,5 tys.  m.  Myśliwce P-47 nie mogły latać tak daleko, a P-38 nie były dostępne w wystarczającej liczbie. Rozwiązaniem tego problemu było zainstalowanie w płatowcu P-51A brytyjskiego silnika Rolls-Royce Merlin 66 (stosowano go w Spitfire IX/XVI) z dwustopniową sprężarką, produkowanego już w USA na licencji w zakładach Packard pod zaznaczeniem V-1650. Powstała w ten sposób wersja, P-51B Mustang, była zdolna do lotu z Anglii do Berlina i rozwiązywała problem eskorty dziennych nalotów bombowych nad Niemcy.

    Masową produkcję nowej wersji Mustanga prowadzono w zakładach North American w Kalifornii pod oznaczeniem P-51B-NA i w Teksasie pod oznaczeniem P-51C-NT. Samoloty wersji produkcyjnych różniły się drobnymi szczegółami wprowadzanymi wraz z rozwojem konstrukcji, jak np.: dodatkowy zbiornik paliwa za kabiną pilota czy płetwa stabilizacyjna przez statecznikiem pionowym. Ponad dwieście sztuk przebudowano w wersję fotorozpoznawczą F-6C przez zabudowanie kamer w kadłubie za kabiną pilota. Łącznie wyprodukowano 3738 samolotów wersji B i C. Aż 900 z nich, pod oznaczeniem Mustang Mk III, przekazano do RAF oraz do Polskich Sił Powietrznych, RAAF, RCAF i Wolnych Francuzów. Brytyjskie modyfikacje to udoskonalona owiewka kabiny tzw. Malcolm Hood (wprowadzona też w amerykańskich P-51A oraz B/C), osłony przeciwodblaskowe za rurami wydechowymi i skrzela na otworach filtra przeciwpyłowego.

    Myśliwce P-51B/C były uzbrojone w 4 km kalibru 12,7 mm w skrzydłach. Na zaczepach podskrzydłowych przenosiły bomby 250 i 500 funtowe oraz aluminiowe zbiorniki paliwa o pojemności 75 galonów i papierowe - 108 galonów.

    Samoloty P-51B/C Mustang wprowadzono do służby na europejskim teatrze działań pod koniec 1943 roku. Odegrały one kluczową rolę w złamaniu oporu lotnictwa myśliwskiego niemieckiej Luftwaffe w 1944 roku. Służyły także w rejonie Morza Śródziemnego oraz na birmańsko-chińskim teatrze działań wojennych. Obok zadań eskortowych Mustangi wykonywały działania wsparcia naziemnego i zwalczania rakiet V-1. Od połowy 1944 roku były stopniowo zastępowane przez samoloty nowej wersji P-51D/K.