70055 P-39Q Airacobra

  • Dodaj recenzję:
    (Zobacz recenzje)
    • 70055
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Kończy się

    • Historia ceny
    • Czas realizacji: 1-3 dni
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • szt.
    • Cena netto: 94,80 zł 116,60 zł

    P-39 Airacobra, model plastikowy 1/72, nowe formy Arma Hobby.

    W zestawie kupisz taniej

    70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    AM72146 US WWII Pitot Tube - "Shark-fin" type probe (1 szt)

    AM72146 US WWII Pitot Tube - "Shark-fin" type probe (1 szt)

    18,00 zł
    (14,63 zł)
    AM72001 Browning M2 aircraft .50 caliber (12.7mm) barrels (2szt.)

    AM72001 Browning M2 aircraft .50 caliber (12.7mm) barrels (2szt.)

    18,00 zł
    (14,63 zł)
    152,60 zł
    137,34 zł
    70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    HTK-AS04.2 US Army Air Force paint set

    HTK-AS04.2 US Army Air Force paint set

    68,30 zł
    (55,53 zł)
    184,90 zł
    166,41 zł
    70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    70029 Jak-1b Allied Fighter Limited Edition

    70029 Jak-1b Allied Fighter Limited Edition

    81,40 zł
    (66,18 zł)
    70030 Jakowlew Jak-1b Soviet Aces

    70030 Jakowlew Jak-1b Soviet Aces

    81,40 zł
    (66,18 zł)
    279,40 zł
    251,46 zł
    70055 P-39Q Airacobra

    70055 P-39Q Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    70041 P-51B Mustang™

    70041 P-51B Mustang™

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    233,20 zł
    209,88 zł

    70055 P-39Q Airacobra

    Model plastikowy samolotu P-39Q Airacobra w skali 1/72. Nowe formy, wyprodukowano w Polsce.

    Zestaw zawiera:

    • Wypraski plastikowe
    • Maski do malowania kabiny i kół
    • Kalkomanię 13x12 cm z pięcioma wariantami oznakowania
    • Stalowe kulki do obciążenia dziobu

    Wersje Oznakowania

    • P-39Q-10 Airacobra, 363. Dywizjon Myśliwski, 357. Grupa Myśliwska, pilot por. Clarence “BUD” Anderson, Oroville, Kalifornia, październik 1943 r.
    • P-39Q-1 Airacobra, 46. Dywizjon Myśliwski, 15. Grupa Myśliwska, Makin, Wyspy Gilberta koniec 1943 r.
    • P-39Q-15 Airacobra, 10. Dywizjon, 4. Pułk Myśliwski, Lotnictwo Włoskie, baza Galatina, Włochy, listopad 1944 r.
    • P-39Q-6 Airacobra, 82. Dywizjon Rozpoznawczy, 71. Taktyczna Grupa Rozpoznawcza, pilot por. Michael Moffitt, Saidor, Nowa Gwinea, wiosna 1944 r.
    • P-39Q-20 Airacobra, 2. Mieszany Specjalny Pułk Lotniczy, „ludowe” Lotnictwo Polskie, pilot gen. płk Fiodor Połynin, Warszawa 1945

    Recenzje online:

    P-39 Airacobra

    P-39 Airacobra to jeden z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych myśliwców II wojny światowej – konstruktorzy z firmy Bell wyposażyli go w przednie kółko, silnik w środku ciężkości płatowca i solidne działko 37 mm. Silnik w pierwotnym założeniu był wyposażony w turbosprężarkę, zapewniającą oblatanemu wiosną 1939 roku prototypowi znakomite osiągi na dużych wysokościach. Jednak urzędnicy amerykańskiego lotnictwa woleli napęd prostszy, dostosowany do operowania na mniejszym pułapie. Wdrażanie Airacobry do produkcji seryjnej i jednostek bojowych przypadło na szybko zmieniające się okoliczności związane z wybuchem wojny w Europie, a potem na froncie wschodnim i Pacyfiku. Pierwsze zamówienia dla Francji i Wielkiej Brytanii nie zostały w pełni zrealizowane, część z nich przekierowano bezpośrednio do sił USA walczących na Pacyfiku i w Afryce. Po pojawieniu się doskonalszych typów samolotów, ponad połowę z 9558 wyprodukowanych Cobr wysłano w ramach Lend-Lease do Związku Radzieckiego, gdzie samolot sprawdzał się doskonale: walki toczono tam na niewielkim pułapie, do jakiego Airacobra była najlepiej dostosowana. Spośród 10 czołowych sowieckich asów, połowa latała na Airacobrach.

    Najliczniej produkowaną, w prawie 5 tys. egzemplarzy, a jednocześnie ostatnią wersją Airacobry był P-39Q. Samolot napędzany był 1200-konnym silnikiem Allison, od wcześniejszych wersji wyróżniał się uzbrojeniem wzmocnionym o dwa podskrzydłowe zasobniki z nkm 12,7 mm. Większość maszyn tej wersji trafiła do ZSRR, gdzie wykorzystywali je m.in. najwybitniejsi piloci elitarnych jednostek gwardyjskich. Bojowo używało ich także lotnictwo USA oraz sprzymierzonych z Aliantami Włoch, wykonywały tam głównie zadania szturmowe. Cobry „Q” służyły w USA także do szkolenia i treningu, doskonaliło się na nich przed wyruszeniem na front wielu przyszłych asów. W okresie powojennym jeden egzemplarz służył jako dyspozycyjna maszyna sowieckiego generała Fiodora Połynina dowodzącego polskim „ludowym” lotnictwem.