.70056 P-39N Airacobra

  • Dodaj recenzję:
    • 70056
    • Producent: Arma Hobby
    • Dostępność: Preorder

    • Historia ceny
    • Czas realizacji: przed końcem marca 2023
    • Rodzaj: Model samolotu
    • Materiał: plastik
    • Skala: 1/72
    • Uwagi: Przedsprzedaż - akcesoria 3d gratis.
    • szt.
    • Cena netto: 94,80 zł 116,60 zł
    • Ten produkt jest dostępny w przedsprzedaży - w przypadku zamówienia czas realizacji wyniesie więcej niż 7 dni.

    P-39N Airacobra, model plastikowy 1/72.

    W zestawie kupisz taniej

    .70056 P-39N Airacobra

    .70056 P-39N Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    70027 Jakowlew Jak-1b Expert Set

    86,24 zł
    (70,11 zł)
    202,84 zł
    152,13 zł
    .70056 P-39N Airacobra

    .70056 P-39N Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    70031 FM-2 Wildcat ™ Expert Set

    70031 FM-2 Wildcat ™ Expert Set

    103,54 zł
    (84,18 zł)
    220,14 zł
    165,11 zł
    .70056 P-39N Airacobra

    .70056 P-39N Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    70042 Hurricane Mk II b/c Expert Set

    70042 Hurricane Mk II b/c Expert Set

    108,16 zł
    (87,93 zł)
    224,76 zł
    168,57 zł
    .70056 P-39N Airacobra

    .70056 P-39N Airacobra

    116,60 zł
    (94,80 zł)
    70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

    70038 P-51 B/C Mustang™ Expert Set

    119,90 zł
    (97,48 zł)
    236,50 zł
    177,38 zł
    70056 P-39N Airacobra

    Model plastikowy samolotu P-39N Airacobra w skali 1/72.

    Zestaw zawiera:

    • Wypraski plastikowe
    • Maski do malowania kabiny i kół
    • Kalkomanię wym. 13x11cm z trzema wariantami oznakowania (sowieckie, amerykańskie i francuskie)
    • Stalowe kulki do obciążenia dziobu

    Przedsprzedaż z bezpłatnymi akcesoriami 3D. Wysyłka zamówień jest przewidywana przed końcem marca.

    Warianty malowania i oznakowania

    • P-39N Airacobra „Biała 01”, 42-9033. 100. Gwardyjski Pułk Myśliwski, piloci: Iwan Babak i Grigorij Dolnikow, 1943-1945 r. (dwa warianty).
    • P-39N Airacobra 42-18354. 345. Fighter Squadron, Sardynia-Korsyka, wiosna 1944 r.
    • P-39N Airacobra 42-18736. Cdt. Jean Machet de la Martinière, dowódca GC 1/4 Navarre. Lotnisko Reghaia, Algieria, marzec 1944 r.

    Samolot P-39N Airacobra

    P-39 Airacobra to jeden z najciekawszych i najbardziej innowacyjnych myśliwców II wojny światowej – konstruktorzy z firmy Bell wyposażyli go w przednie kółko, silnik w środku ciężkości płatowca i solidne działko 37 mm. Silnik w pierwotnym założeniu był wyposażony w turbosprężarkę, zapewniającą oblatanemu wiosną 1939 roku prototypowi znakomite osiągi na dużych wysokościach. Jednak urzędnicy amerykańskiego lotnictwa woleli napęd prostszy, dostosowany do operowania na mniejszym pułapie. Wdrażanie Airacobry do produkcji seryjnej i jednostek bojowych przypadło na szybko zmieniające się okoliczności związane z wybuchem wojny w Europie, a potem na froncie wschodnim i Pacyfiku. Pierwsze zamówienia dla Francji i Wielkiej Brytanii nie zostały w pełni zrealizowane, część z nich przekierowano bezpośrednio do sił USA walczących na Pacyfiku i w Afryce. Po pojawieniu się doskonalszych typów samolotów, ponad połowę z 9558 wyprodukowanych Cobr wysłano w ramach Lend-Lease do Związku Radzieckiego, gdzie samolot sprawdzał się doskonale: walki toczono tam na niewielkim pułapie, do jakiego Airacobra była najlepiej dostosowana. Spośród 10 czołowych sowieckich asów, połowa latała na Airacobrach.

    W związku z ciągłymi modyfikacjami, wynikającymi zarówno z potrzeb operacyjnych, jak i czysto technologicznych, pierwszą naprawdę masowo produkowaną wersją samolotu była dopiero P-39N. Airacobr N powstało ponad 2 tysiące, używały ich siły powietrzne USA na Pacyfiku, w Afryce i w Europie, Francuzi, Włosi, ale ponad połowa trafiła do ZSRR, gdzie latali na nich i zwyciężali najwybitniejsi piloci elitarnych pułków gwardyjskich. Lotnictwo USA zastępowało myśliwce P-39N Airacobra nowszymi typami na przełomie lat 1943 i 1944, ale w innych krajach pozostały w aktywnej służbie frontowej aż do końca wojny.